Våra undersökningsmetoder består av tre delar: Webbenkäter, Intervjuer och Fokusgrupper.
Vi genomför webbenkäter via mail och sms och använder ett av Sveriges största enkätverktyg Webropol. Webbenkäter används som metod för att samla in data på en bred front, exempelvis kan vi genom webbenkäter skapa ett såkallat NKI (Nöjd Kund Index).
Exempel på användingsområden:
- Kundundersökningar
- Medarbetarundesökningar
- Företagsklimatsmätningar
Vi genomför kvalitativa och kvantitativa intervjuer via telefon, Teams, eller face-to-face.
För att skapa en djupare företåelse för era kunders uppleveleser är kvalitativa djupintervjuer att rekomendera.
Exempel på användningsområden:
- Undersökning/uppföljning av evangemang
- Marknadsundersökningar
Vi modererar fokusgrupper för att få fram konktreta förbättringsförslag i samverkan med era samarbetspartners.
Fokusgrupper kan genomföras på plats eller digitalt.
Exempel på användningsområden:
- Ni vill ta fram konkreta förbättringsförslag inför ett utvecklingsarbete eller som strategiskapande aktivitet.